El assistents van poder escoltar a professionals de Televida, empresa gestora del Servei Local de Teleassistència, explicar les caracterÃstiques i beneficis que els pot aportar el servei.
El Servei local de Teleassistència és un servei preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili; les persones beneficià ries d’aquest servei tenen la seguretat i tranquil·litat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanità ries o de l’habitatge, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de Teleassistència instal·lat al domicili i un penjoll que porta posat l’usuari sense la necessitat d’aixecar l’auricular del telèfon.
El servei però va molt més enllà de l’actuació davant de situacions d’emergència i d’una forma proactiva el Servei Local de Teleassistència realitza a més visites domicilià ries a les persones usuà ries amb l’objectiu de realitzar un seguiment acurat de l’estat de la persona i coordinar amb els serveis socials les possibles intervencions necessà ries per de forma integral oferir la millor atenció a les persones grans.
A Calldetenes, des de la posada en marxa del servei a l’octubre del 2005 han estat ateses 82 persones que han pogut envellir a casa seva amb més seguretat, companyia i qualitat de vida. El Centre d’Atenció del Servei Local de Teleassistència ha gestionat durant el que portem d’any 2012 un total de 997 trucades a usuaris de Calldetenes.
Actualment hi ha 50 persones de Calldetenes donades d’alta al Servei Local de Teleassistència, el que significa un 15.53 % de cobertura del servei a les persones majors de 65 anys.
Per ser beneficiari d’aquest servei només cal adreçar-se als Serveis Socials del municipi.