Nou tràmit online: sol·licitud d'accés a la informació pública

Dimecres, 29 de juliol de 2015
Amb aquesta activació del servei, els ciutadans ja disposen de la possibilitat de realitzar el tràmit electrònicament.

A l’apartat “Tràmits i gestions” de la Seu Electrònica del web municipal de l’ajuntament de Calldetenes ja es pot realitzar el nou tràmit de “Sol•licitud d’accés a la informació pública”; vinculat al compliment de la Llei 19/2014, de 24 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Per realitzar aquest tràmit electrònicament cal fer ús d’un certificat digital per identificar-se. La sol·licitud permet exercir el dret d'accés a la informació pública –tant a títol individual com en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda– de què disposa aquest Ajuntament.

El dret d'accés a la informació pública es pot exercir a partir dels 16 anys i només pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a la seguretat pública; la investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries; el secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l'Administració pública, si el secret o la confidencialitat són establerts per una norma amb rang de llei; el principi d'igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva; els drets dels menors d'edat; la intimitat i els altres drets privats legítims o per al secret professional i els drets de propietat intel•lectual i industrial.

En el cas que es tracti d'informació que contingui dades personals, es pot donar accés a la informació, amb la prèvia ponderació raonada de l’ interès públic en la divulgació i els drets de les persones afectades.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:44