Amb l’acord de traspàs entre la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, l’ens provincial es fa càrrec de les obres de construcció de la carretera, que en aquests moments depenia del govern de Catalunya. El conveni de col·laboració per l’execució de les obres de la variant de Calldetenes s’ha signat aquest dijous 24 de juliol al matí a Barcelona amb la presència del Sr. Xavier Flores Garcia, director general de Carreteres; el Sr. Joaquim Ferrer, vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona; el Sr. Marc Verdaguer, alcalde de Calldetenes, i el Sr. Marc Castells, diputat delegat d'Infraestructures.
La construcció de la carretera començarà aquesta tardor amb un termini d’execució fixat en 8 mesos. Les obres estan adjudicades des de fa quatre anys a l’empresa PASQUINA, S.A i estan pressupostades en 2,3 MEUR. En termes econòmics, és una de les obres més importants que realitzarà la Diputació durant aquesta legislatura.
La variant de Calldetenes voltarà el poble i alleugerirà el trànsit del mig del nucli urbà, discorrent pel nord de l’actual N-141d. La carretera projectada està formada per dos carrils i comença a l’altura de Can Gasparó, al terme de Vic, on quedarà enllaçada amb una rotonda. Poc després, la variant entra al terme de Calldetenes i travessa el torrent de Sant Marc fins que arriba al camí de l’Aragall, on es preveu una altra rotonda. A continuació, creua el Serrat de l’Aragall fins al final del recorregut, a la Torre d’en Marc, on es construirà una tercera rotonda a l’encreuament amb la carretera N-141d.
Degut al gran volum de trànsit que circula pel centre de Calldetenes i a la restricció del pas de vehicles pesants per alguns carrers de Vic, és important que aquesta obra es faci aviat i ràpidament. Des de l’Ajuntament de Calldetenes es considera que aquesta és una obra prioritària ja que el poble està absorbint els més de 16.000 vehicles diaris que cada dia creuen el nucli urbà, inclosos un gran nombre de camions.
El primer estudi de traçat de la variant de Calldetenes el va fer la Diputació de Barcelona al setembre de 1998. La variant de la N-141d al seu pas per Calldetenes es va impulsar amb l’objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit a la zona. En aquests moments, tot i que l’obra estava adjudicada des d’octubre de 2010, el projecte de la variant estava completament aturat des de 2011, degut a la falta de finançament, i les obres s’havien posposat sense fixar data concreta. El projecte va reaparèixer amb força a finals de l’any passat i finalment, després de diverses negociacions, reunions i una recollida de firmes, s’ha aconseguit reactivar el projecte en ferm.