En aquest darrer Ple es va exposar la decisió de mantenir les mateixes taxes municipals de cara al 2017 respecte a l’any vigent. En no modificar el contingut de les Ordenances Fiscals que regulen els tipus impositius, només es va donar compte d’aquest punt. Tal com es va explicar des de la regidoria d’Hisenda, de moment no es modifica l’IBI ja que el govern central encara no ha aprovat la revisió cadastral. En cas que el Ministeri d’Hisenda aprovés la pujada del 10% del valor cadastral, hi ha temps per retocar aquesta ordenança fins al març de 2017. Les altres taxes subjectes a 1 de gener, és a dir, les que caldria modificar en aquest moment, són l’impost de vehicles i la de gestió de residus, que també es mantenen. D’altra banda, la resta de preus es poden modificar durant l’any.
A resposta de Poble en Marxa, des de la regidoria d’Hisenda i de Serveis es va explicar que tot i haver-hi un estudi econòmic amb resultat positiu en referència al servei d’escombraries, no s’abaixen les taxes perquè el servei és deficitari. El fet que es prevegi un superàvit es deu al retorn dels cànons de reciclatge i d’Ecoembes, uns ingressos com a “premi pel bon reciclatge” que permeten eixugar el dèficit de 20.000 € del servei i invertir en la compra de contenidors, manteniment de punts de recollida, campanyes de conscienciació... Un dels objectius del regidor de Serveis pel proper any, és prendre mesures per reduir la fracció de rebuig i els impropis de la fracció de reciclable, per tal de tenir un millor retorn econòmic i, en un futur, poder reduir el dèficit del servei i abaixar les taxes.
En aquest Ple també es va aprovar el calendari fiscal pel 2017 que, en comparació amb l’any en curs, s’endarrereixen alguns pagaments quedant de la següent manera:
- Impost sobre vehicles de tracció mecànica: de l’01/03 al 03/05
- Impost sobre béns immobles urbans: del 02/05 al 04/07
- Impost sobre béns immobles especials: del 02/05 al 04/07
- Impost sobre activitats econòmiques: del 15/09 al 15/11
- Impost sobre béns immobles rústics: del 15/09 al 15/11
- Altres tributs: del 15/09 al 15/11
Pel què fa als pagament fraccionats, es mantenen la majoria de terminis i dates.
El Ple també va aprovar per unanimitat dues mocions. La primera, en suport al referèndum, al procés constituent i als ens locals i electes investigats per processos relacionats amb la sobirania, va sumar l’adhesió dels tres grups municipals. La segona moció, presentada des de Poble en Marxa, tenia l’objectiu de posicionar-se com a consistori en relació al retaule de segells franquistes que hi ha a Sant Tomàs de Riudeperes davant del ressò mediàtic que va prendre el tema. Finalment i després de modificar part del text, també es va aprovar aquesta moció amb el consens de tots els regidors. El text expressa, entre d’altres, que “aquest retaule no és altra cosa que una al·legoria al franquisme” i que “la guerra civil i el franquisme van existir i formen part de la nostra història i no la podem destruir ni oblidar”, també es demana que aquest s’inventariï com un monument més al franquisme existent a Catalunya, però que no se’n faci exposició pública aquí ni a cap altra banda.
Un del punts de l’ordre del dia feia referència a la darrera sentència dictada en un dels contenciosos de reclamació patrimonial per la urbanització de la Font d’en Titus. Així es va ratificar i aprovar per unanimitat el decret de designació d’advocat ja que, seguint les recomanacions dels lletrats, s’ha interposat un recurs de cassació ja que la sentència no té en compte tota la documentació presentada. Tot i això, si s’arribés a un acord amistós, es retirarien els contenciosos.
Pel què fa als temes econòmics, es va aprovar canviar la prioritat de les Meses de Concertació del Pla de Xarxa per destinar el total de les aportacions a l’acabament del pavelló, que acumularà l’import de 345.000 € deixant sense efecte els preacords d’inversió en asfaltat de camins rurals i reforma de la plaça Vella i del carrer Sant Tomàs. Finalment, també es va donar compte de les informacions trimestrals trameses per la Plataforma d’Hisenda en relació a l’execució del pressupost, el període mig de pagament i la morositat i el seguiment del Pla d’Ajust.
Finalment i tal com es va informar, a partir del proper Ple, la convocatòria es farà a través del sistema e-NOTUM de notificacions electròniques que s’està implantant a l’Ajuntament en el marc del procés de digitalització municipal.