El Servei Local de Teleassistència, premiat per l'Institut Europeu d'Administració Pública

Dilluns, 2 de desembre de 2013
El Servei Local de Teleassistència ha estat mencionat com a Bona Pràctica en el Premi Europeu del Sector Públic, que convoca l'Institut Europeu d'Administració Pública

El lliurament va tenir lloc la setmana passada a l'Ajuntament de Maastricht, en un acte presidit per l'alcalde de la ciutat, Onno Hoes, i la directora general d'EIPA, Marga Pröhl. El diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, va recollir el certificat.

Foto: Diputació de Barcelona

En aquesta convocatòria dels premis s'han presentat un total 230 projectes, 32 dels quals han rebut la menció de Bona Pràctica: un d'ells és el Servei Local de Teleassistència, que beneficia més de 61.000 persones grans o amb dependència, presentat per la Diputació de Barcelona.

Els premis EPSA van destinat a tots els nivells de l'Administració pública d'Europa, amb l'objectiu de donar a conèixer experiències innovadores i de valor afegit i fomentar la creació d'una xarxa d'excel·lència pública europea que exerceixi de plataforma d'aprenentatge. En aquesta edició, la convocatòria dels premis ha posat l'èmfasi en els reptes que la crisi actual planteja al sector públic i en la cerca de solucions creatives que millorin l'eficàcia i l'eficiència dels serveis.

El servei garanteix la seguretat de les persones grans o dependents les 24 hores al dia, els 365 dies de l'any, a través d'un penjoll connectat a una central telefònica. Es va crear el 2005 en el marc de la Xarxa Local d'Atenció Domicliària i ha crescut dels 3.800 usuaris inicials al gairebé 62.000 en l'actualitat, a 310 municipis de la demarcació de Barcelona, amb l'excepció de Barcelona ciutat que disposa del seu propi servei.

El servei de teleassistència es presta gràcies a la cooperació entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de la demarcació, i es basa en un model de cooperació publicoprivada, amb l'empresa Tunstall-Televida com a prestadora, que ha permès la sostenibilitat i el creixement del servei i la incorporació de noves tecnologies que faciliten l'adaptació a usuaris amb necessitats especials i el seguiment intensiu de les persones més vulnerables i de les que viuen en habitatges aïllats.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:44