El servei d'assessorament amb advocats s'ofereix des del 3 de juliol a través de l'Oficina del Consumidor a Vic.
L’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal d’Osona ofereix, des del 3 de juliol, un servei d’assessorament jurídic específic per a clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb préstecs personals i crèdits hipotecaris. Un advocat/ada del Col·legi d’Advocats de Vic atendrà les consultes relacionades amb aquesta temàtica els dilluns i els dijous de les 9.30 h a les 13.30 h.
L’assessorament s’activa en el marc del conveni de col·laboració que ha signat el Servei de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona amb diferents Col·legis d’Advocats de la província de Barcelona. L’activació del conveni a l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal es fa coincidint amb la finalització del període de 2 mesos que tenien les entitats bancàries per donar resposta a moltes de les reclamacions presentades en relació al Reial Decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules terra (BOE 2017.01.21).
Es pot acudir al servei per consultes relacionades amb les clàusules terra, però també per reclamacions per la devolució de quantitats per despeses de formalització i impostos (concessió, atorgament i inscripció registral de l’escriptura) i altres clàusules com l’IRPH. En cas que la persona consumidora decideixi optar per la via judicial, i sempre que compleixi els requisits, rebrà assessorament en relació a la justícia gratuïta.
Per consultes s’ha de demanar cita prèvia contactant amb l’Oficina del Consumidor al telèfon 938 834 130, o bé per correu electrònic a ocic@ccosona.cat.
Xerrada: Preguntes i respostes sobre les clàusules terra D’altra banda, aquest 11 de juliol, a les 19.30 h a la sala Coll Bardolet de l’Edifici el Sucre, per iniciativa de la Diputació de Barcelona amb el suport del Consell Comarcal d’Osona i l’Ajuntament de Vic, s’oferirà una xerrada informativa sobre les clàusules terra a càrrec d’experts d’Associacions de Consumidors. L’objectiu de la xerrada és resoldre els dubtes que poden tenir els afectats, com per exemple quin procediment s’ha de seguir per reclamar-les, on, quines propostes s’han d’acceptar, etc.