S’entén com a conveni de gestió, l’acord perquè un club de futbol desenvolupi les tasques de gestió de l’espai esportiu municipal; com el control d’horaris d’ús de les instal·lacions, el lloguer de les instal·lacions a tercers o l’explotació de la publicitat, entre d’altres. No s’ha de confondre conveni de gestió amb utilització de la zona esportiva.
L’ajuntament de Calldetenes no tira endavant el conveni de gestió de les instal·lacions esportives municipals amb el club resultant de la fusió de la Unió Esportiva Calldetenes (UEC) i el Futbol Club Calldetenes (FCC) per diversos motius. En primer lloc, perquè la fusió dels clubs no s’ha fet efectiva a nivell de la Federació de Futbol. Els dos clubs hauran de començar la propera temporada separats i no fusionats, tal com s’havien compromès. Aquest fet constava com a condició indispensable en la moció aprovada pel Ple per tal de cedir-los-hi la gestió.
Un segon motiu és que en el document de participació per ocupar-se de la gestió es demana una exclusivitat en la utilització de les instal·lacions esportives per part del FCC-UEC. Aquesta condició no es pot complir ja que la zona esportiva municipal és una instal·lació pública (pagada per tots i totes), fet que provoca que ningú pugui tenir aquesta exclusivitat d’ús.
En el mateix escrit del FCC-UEC, es condicionava a l’Ajuntament a acceptar la proposta amb totes les condicions exposades i que, en cas de no disposar d’una resposta abans del passat 5 de juny, s’iniciaria un procés de comunicació de no continuïtat del club per la propera temporada i s’iniciarien els tràmits de dissolució de l’entitat. Aquesta amenaça de deixar penjat el futbol i desemparats els nens, nenes, pares i mares de jugadors i jugadores, és la mateixa que en les darreres dues temporades ha fet la UEC a l’Ajuntament en diferents moments.
Des de l’ajuntament de Calldetenes es va donar recolzament i ajuda en tot el que la UEC li va demanar en la seva constitució i inici com a club. Al cap de poc temps, es varen iniciar una sèrie d’incompliments que s’han reiterat al llarg de tot aquests anys. El no pagament de la taxa d’utilització de les instal·lacions, que la UEC havia acordat amb l’Ajuntament, ha generat una situació d’endeutament de l’entitat. Segons declaracions de l’alcalde Marc Verdaguer “aquesta situació no ha estat mai explicada amb claredat als pares i mares o socis de l’entitat, sinó que s’ha posat a l’Ajuntament com a culpable. A partir d’aquí, la UEC ha buscat un enfrontament permanent i directe amb l’Ajuntament, responsable d’unes instal·lacions públiques que són de tot el poble, no només d’una entitat”.
Des de l’ajuntament de Calldetenes es lamenta que l’actitud del FCC-UEC sigui recomanar els nens i nenes a anar jugar a un altre poble, enlloc de poder-ho fer a Calldetenes.
Des de l’Ajuntament no es pretén donar l’exclusivitat de la gestió al Club Futbol Athlètic Riudeperes. La utilització de les instal·lacions per part del Riudeperes, únic club sanejat que no té deutes amb cap ens de l’Administració Pública, s’acompanyarà d’una sèrie d’accions per sumar tothom en un sol projecte esportiu: incorporar “Calldetenes” en el nom del club, recuperar els colors de l’equipament de l’antic FCC, un seguiment econòmic per part de l’Ajuntament amb un contracte renovable any a any, sumar qualsevol jugador o equip que ho vulgui fer, etc. D’altra banda, també es donarà entrada a l’entitat a dos coordinadors amb el mateix nivell de responsabilitat, un del FCC-UEC i l’altre del CF AT Riudeperes, amb l’objectiu d’aconseguir que el club aglutini el màxim nombre de persones que vulguin treballar per fer un front comú pel futbol de Calldetenes.