14 de març, Dia Mundial de l'endometriosi

Divendres, 14 de març de 2025

L'endometriosi és una malaltia caracteritzada pel creixement, fora de l'úter, d'un teixit similar a l'endometri, cosa que pot provocar dolor, infertilitat o ambdós.

L'endometriosi és una malaltia sistèmica, crònica i sovint progressiva que afecta diverses parts del cos i, en alguns casos, pot arribar a ser incapacitant.

Aquesta afecció impacta aproximadament 1 de cada 10 dones, el que es tradueix en uns 190 milions de persones a tot el món i uns 2,5 milions a Espanya.

És fonamental fer visible l'endometriosi per avançar en el diagnòstic precoç, els tractaments i la recerca, amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les pacients i sensibilitzar la societat.

El 14 de març celebrem el Dia Mundial de l'Endometriosi, i des d'ADAEC ens conviden a unir-nos a la campanya de difusió per fer més visible aquesta malaltia.

Darrera actualització: 10.03.2025 | 19:19