La proposta de reurbanització de la travessera retorna el protagonisme als vianants

Dimecres, 1 de de febrer de 2017 a les 00:00
A partir d'aquest concepte global es debatrà i consultarà Calldetenes per replantejar el model de mobilitat i de poble abans de la redacció del projecte definitiu.
Aquest dimarts 31 de gener al vespre, s’ha presentat als veïns i veïnes l’Estudi de remodelació de la N141-d a Calldetenes, redactat per la Diputació de Barcelona. En una sala plena de públic, l’exposició l’ha presidit el Sr. Jordi Fàbrega, diputat d’Infraestructures i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, acompanyat pel Sr. Marc Verdaguer, alcalde de Calldetenes, el Sr. Vicenç Izquierdo, gerent del Servei d’Infraestructures i Mobilitat, el Sr. Hugo Moreno, cap de la Secció de Mobilitat i Seguretat Viària Local, i el Sr. Abel Blancafort, regidor d’Obres Públiques.
La presentació es podia seguir en directe a través de Youtube i de les xarxes socials de l’Ajuntament amb l’etiqueta #CalldetenesParticipa. Podeu recuperar l’exposició i les preguntes del públic al següent enllaç: https://youtu.be/3EtayiElNZA

En la benvinguda, l’alcalde de Calldetenes va fer un agraïment a la Diputació de Barcelona pel recolzament rebut en aquest procés de transformació del poble. Es va recordar que “aquest és el punt d’inici per decidir entre tots i totes com volem que sigui Calldetenes en un futur, davant la nova realitat derivada de la posada en funcionament de la variant”. Un cop exposat aquest estudi tècnic, que proposa un concepte global de model de poble, el següent pas és consultar a tots els veïns i veïnes i obrir el procés de participació ciutadana. Així, durant les properes setmanes els plànols estaran a disposició de tothom en forma d’exposició al vestíbul de l’Ajuntament; també es crearan sectorials de debat per conèixer l’opinió de tots els grups afectats: comerciants, veïns del carrer Gran, veïns de l’avinguda Pau Casals, veïns del Blanqueig, grups municipals... per recollir modificacions, suggeriments i canvis a transmetre a la Diputació abans de redactar el projecte constructiu definitiu.
En el seu torn, el Diputat va fer èmfasi en que, “tot i que el nombre de vehicles s’ha reduït a la meitat, l’índex de mobilitat continua sent molt alt i superior a la mitjana de les carreteres de la demarcació”. Per aquest motiu és important adaptar la travessera i donar la prioritat a les persones, veïns i veïnes, infants, clients dels comerços, passejants..., tot pacificant-ne el trànsit. Amb aquesta exposició es presenta a la ciutadania “perquè es palpi i es debati per millorar el projecte”.
Ja en la pròpia presentació de l’estudi, el Sr. Hugo Moreno va recordar que aquesta proposta és un plantejament per definir l’obra d’urbanització i les directrius dels futurs projectes constructius, que es redactaran un cop recollides totes les aportacions. El pla director s’estructura en quatre punts: àmbit d’actuació, diagnosi de la problemàtica existent, planta proposada i pressupost. L’objectiu de la proposta és el de pacificar la travessera i fer un nou repartiment de l’espai per reduir el volum de trànsit i la velocitat, recuperar el protagonisme del vianant amb voreres més amples per tenir espai per l’intercanvi social i comercial, i renovar les xarxes de serveis bàsics. L’actuació es divideix en tres àmbits amb solucions concretes de reurbanització segons els trams: sentits de circulació, amplada de voreres, plataformes, espai pel vianant, arbrat i mobiliari urbà, aparcaments, cruïlles... El cost d’aquest quilòmetre llarg de via a renovar es preveu en 3.763.400 euros, cofinançats per la Diputació (calçada) i l’Ajuntament (força calçada: voreres i serveis).
Finalment, en el torn de preguntes es van resoldre diverses qüestions plantejades en relació a terminis, costos i finançament, mobilitat, impacte comercial, regulació i prohibició de trànsit, mobilitat, fases del procés participatiu... Podeu recuperar tota la informació al vídeo del Youtube.
Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:43