Crònica del Ple ordinari de juliol 2017

Dimarts, 4 de de juliol de 2017 a les 00:00
En aquest Ple, es va aprovar la xifra oficial de població i els imports pendents de cobrament, també es va donar compte de l'informe tramés a l'Oficina d'Antifrau en relació a les possibles irregularitats en les obres de l'auditori, entre d'altres temes.

El Ple ordinari de juliol s’ha celebrat aquest dilluns 3 de juliol al vespre, amb l’assistència dels onze regidors. Després de donar compte dels Decrets d’alcaldia i de resoldre les qüestions dels representants municipals, es va entrar a l’ordre del dia. En el primer punt, des de la regidoria d’Esports es va explicar que, després de declarar-se desert el concurs públic per l’explotació del servei de bar de les piscines municipals, es va portar a terme un procés negociat a través del qual es va convidar a tres empreses. Pel què fa als serveis de socorrisme i manteniment, també es van contractar per procés negociat a partir de tres pressupostos respectivament. La millor oferta pel servei de socorrisme la va presentar Catwas.cat, per un import de 12.000 € IVA inclòs; i el servei de manteniment i control, pel que s’han reservat 4.5000 €, s’ha contractat a Eix Ambiental. D’altra banda, des de la regidoria es fa “una valoració molt positiva de la primera setmana i del cap de setmana d’inauguració, durant el que es van fer gairebé 800 € de caixa, tot i oferir entrada gratuïta als veïns de Calldetenes”, també “es continuarà treballant per millorar petits detalls que s’han detectat”.

En el següent punt es va aprovar per unanimitat el Compte de gestió 2016 presentat per l’Organisme de Gestió Tributària amb uns pendents de cobrament en període voluntari de 13.081,66 € (rebuts) i 29.331,46 € (liquidacions); i en període executiu de 115.454 € (rebuts) i 2.091.098 € (liquidacions).

Pel què fa a la xifra de padró oficial, es va aprovar en 2.446 habitants a data d’1 de gener de 2017.

Seguidament, es va donar compte de l’informe transmès a l’Oficina d’Antifrau en relació a la investigació per suposades irregularitats en la facturació de les obres de l’auditori-teatre. En aquest document es relacionen les actuacions que s’han portat a terme des de l’Ajuntament i s’adjunta nova documentació. En relació al grup d’irregularitats de duplicitat de facturació, després de citar als professionals, es detallen les comprovacions portades a terme. En un primer cas, s’ha comprovat sobre plànol l’emplaçament dels conceptes i treballs de les dues factures. D’altra banda, el mateix dia del Ple va entrar nova documentació, que falta valorar, amb la que es demostraria que la factura duplicada no es va pagar. Pel què fa a les irregularitats per possible baixa temerària, cal comprovar si les factures complementàries presentades corresponen a treballs no inclosos en la contractació inicial o són treballs previstos des de l’inici. Per tal d’avançar en aquest assumpte, s’ha rebut assessorament de la Diputació de Barcelona a l’hora de determinar les actuacions a seguir.

En el següent punt de l’ordre del dia, es va procedir al nomenament de Roger Pradell per formar part de la Comissió Especial de Comptes, en substitució de Manel Viver. El mateix regidor, però en matèria de Joventut, va donar compte de la pròrroga del Pla Local de Joventut que s’està redactant des dels serveis de joventut i que es preveu poder aprovar a la tardor.

Finalment, es va donar per tancat el Ple ordinari sense preguntes entre regidors ni preguntes del públic.

Darrera actualització: 28.05.2018 | 17:43